3 Chyby u Facebook reklam a jak se jim vyhnout

Reklamy jsou skvělým marketingovým nástrojem, jak oslovit nové publikum

O vašich službách a produktech se dozví lidé, kteří jsou mimo vaši sociální bublinu a mohlo by vám trvat měsíce i roky, než by se o vás dozvěděli, ať už přes doporučení nebo organickým šířením.

Na druhou stranu, pokud nevíte, co děláte, můžete do Facebook reklam investovat spoustu peněz a jen zírat, kam se ty peníze rozkutálely, bez toho, aby přinesly kýžený zisk.

Jak tedy používat reklamy, aby vedly k rozšíření databáze a následně prodejům?
Dnes vám popíšu 3 nejčastější chyby a jak se jich vyvarovat

1.   Chyba u Facebook reklam – očekávání, že zisk bude HNED

Mnoho lidí si myslí, že spustí reklamu a výsledky se dostaví okamžitě. 

Lidé uvidí jejich reklamu a po produktech a službách se jen zapráší, budou mít vybookované kalendáře na 3 měsíce dopředu a sklady prázdné, protože jejich zboží se vyprodalo, jen co se reklama objevila online.

Zatímco je tato představa velmi lákavá, lidé potřebují čas. Jen minimum nákupů je tak emocionálních, že lidé vidí vaši nabídku a hned klikají na tlačítko KOUPIT. Podle statistik vyplývá, že lidé potřebují až 20 kontaktů, než si od vás koupí. Samozřejmě záleží na tématu. Když nutně potřebují nový zubní kartáček, tak nejspíš nebudou hledat 20 článků, videí, či doporučení, ale vyberou si rychleji.

vašimi klienty potřebujete vytvořit vztah. Musí vás nejprve poznat, získat k vám důvěru, a potom si třeba právě od vás koupí, co nabízíte. Protože už vás znají. Víte, jací jste, jaké zastáváte hodnoty a jetsli nabízíte zrovna řešení jejich problému.

Reklamu tedy doporučuji brát jako dlouhodobou investici, budovat s klienty vztah.

2. Chyba u Facebook reklam – předpoklad, že to bude ZADARMO

Reklama je sama o sobě investicí a pokud se nechcete trápit technickým nastavením, pak ten čas specialistovi na Facebook reklamy musíte zaplatit taky. 

Navíc počítejte s tím, že ne každý, kdo se přihlásí například na váš magnet zdarma, bude hned i vaším klientem. Může se z něj vyklubat klient časem, nebo vás třeba doporučí někomu jinému, takže vám klienty přivedl, ale to se nejspíš nikdy nedozvíte. A také se mohl přihlásit jen tak ,,na čumendu‘‘, co to vlastně děláte a po nějaké době se odhlásit.

Momentálně vychází konverze na 3%, to znamená, že 3 lidé ze 100 přihlášených si koupí váš produkt. Opět však záleží na mnoha faktorech, tuto konverzi vám nikdo nezaručí.

V době psaní článku (jaro 2023) to vychází tak, že když máte reklamu na magnet zdarma, tak vás kontakt (bez užšího zaměření) vyjde na 15-25 Kč. To znamená, že 100 přihlášených lidí vás vyjde na reklamu 1500 – 2500 Kč. (Tato čísla berte jako příklad, nikoliv záruku. Opět záleží na mnoha faktorech, od cílení reklamy až po vaši nabídku.)

Těm 3 lidem, kteří statisticky vychází, že si od vás koupí, byste tedy měli nabídnout produkty a služby, které reklamu nejen pokryjí, ale také přinesou zisk.

3.  Chyba – špatné nastavení reklamy

Technikálie jsou důležitou součástí nastavení Facebook reklamy. Nejde jen o přitažlivý text a hezký obrázek nebo lákavé video. 

Aby reklama fungovala, je potřeba ji dobře nastavit, vědět, které zacílení vybíráme a proč a také reagovat, pokud se reklama nerozjede nebo chápat souvislosti, proč je reklama více nebo méně výkonná, než jsme očekávali.

Pixel, Business Manager, ověření domény, reklama konverzní nebo se zacílením na návštěvnost – z toho může jít hned hlava kolem.

Osobně své klientky s technikáliemi netrápím, společně naklikáme při sdílené obrazovce, co je třeba, navedu je krok za krokem a nastavení reklamy už přebírám kompletně do svojí správy.

 

Závěrem – Facebook reklamy jsou skvělý nástroj, jak oslovit nové lidi, získat tak kontakty do databáze a také prodávat své služby a produkty. Je však potřeba vědět, co děláte a umět je nastavit. Reklamy stojí čas i peníze.

Pokud se do technického nastavení nechcete pouštět sami, jsem tu pro vás.

Můžete si objednat nezávaznou konzultaci na 15 minut, kdy probereme, co plánujete a jestli, případně jaká reklama je pro vás ta vhodná.

Napište si o termín na info@sandrawoiwode.cz